måndag 28 maj 2012

Positiva besked

Idag har jag och Poppe varit hos veterinär Ylwa Anesten i Jönköping för ny demodex-undersökning. Två stycken skrapningar gjordes, en på frambenet och en i ljumsken och gissa om jag blev överraskad när hon meddelade att båda var FRIA från demodexkvalster?! För Poppe beyder det att han ska få en Advocate-behandling idag, sen ska vi på återbud och göra en slutskrapning om en månad igen om det inte bryter ut så vi måste ge oss på medicinering igen. Hursom känns det som ett galet positivt besked som jag inte väntat mig alls. Underbart!
När det gäller allergiutredningen tyckte Ylwa att det var dax att börja provocera så direkt efter veterinärbesöket åkte vi till närmaste hundsportaffär så Poppe kunde få sig ett tuggben, första på över 10 veckor! Snacka om lycklig hund! :)
Som vanligt när vi är på kliniken passade jag på att väga vovven och idag stannade det på 23.8 kg :)

1 kommentar:

  1. Vad härligt att höra!! Håller alla tummar för att de små krypen håller sig borta även tills nästa skrap!

    SvaraRadera