fredag 4 maj 2012

Härliga fredag

Denna fredagen har verkligen haft en kväll helt i min smak, jag fick nämligen med mig min sambo och alla tre hundarna till Attila för lite träning. :)

Dagens plan (som faktiskt var genomtänkt innan passet denna gången) var att:
  1. fortsätta träna på snabba lägganden och sättanden i nästa-nos position
  2. köra sitt-stanna med störning
  3. börja känna på hit-kommandot
Ligg- och sittkommandot börjar sätta sig men ibland snurrar han till det för sig, speciellt om han fastnar med sin koncentration på leksaken eller liknande och bara lyssnar med "ena örat".
Sitt-stanna övningen körde jag med både koppel-störning, leksaks-störning och Miliita-störning. Jag var verkligen övertydlig med vad jag ville att han skulle göra och han klarade det galant. Pluspoäng på det!
Till sist testade vi hit-kommandot ett par gånger, första gången var han lite frågande men sen tyckte han det var kul att få springa i fullfart till mig för att få kampa som en idiot, haha, det är verkligen poppis! :)
Summa summarum så är jag jättenöjd, han gör verkligen framsteg min lille fis!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar