torsdag 31 maj 2012

Novalee

Nu på förmiddagen har jag ridit min "gamla" foderhäst igen efter nästan 4 månaders uppehåll och fy vad sjukt kul det va! Jag har ridit andra hästar under tiden men det är nått visst med Novalee. Även om hon är stor (175cm), ung (5 år) och nervig (e. Eighty Eight Keys) så får jag en sån där härlig endorfinkick när jag rider henne och idag var inget undantag, jag studsade fram på stora rosa moln. Sen ska jag vara ärlig, hon är inte världens mest lättrida häst och en stor anledning till att jag inte suttit på henne på så länge är att hon blev för mycket för mig. Men nu har jag samlat mod igen så nu blir det att passa på att rida mycket tills hon blir såld.

Poppe var såklart med i stallet men han tyckte nog inte det var så kul för hästarna var ju otäcka och matte hade inte tid att leka så han gick mest runt och surade. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar