tisdag 17 april 2012

Suck!

Jag försöker att inte beklaga mig här på bloggen men idag måste jag få lätta på mitt hjärta lite. Det är ju så, som ni vet om ni läst bloggen ett tag, att Poppe blivit konstaterad med Demodex och utreds för foderallergi och nu börjar hela den här proceduren slita på oss lite. Till en början höll sig fläckarna små och det började till och med växa lite nytt hår på dem men sen bara vände det en dag och nu blir de bara större och större. Jag har regelbunden kontakt med min veterinär och när vi pratade i fredags bestämde vi oss för att nu är det dax att börja medicinera så idag kommer förhoppningsvis receptet så vi kan köra igång.
Sen är det ju det här med allergin, vi har ju blivit tillsagda att han absolut inte får äta något mer än sitt foder, inte ben, inte godis och ABSOLUT inte kattskit (som tydligen är en delikatess i en labradors ögon?), men det är ju lättare sagt än gjort! Vi håller verkligen koll på honom ute om det inte är så att han har sin munkorg på sig men så kommer det en millisekund då man råka släppa kontrollen. En sån sak hände häromdagen när jag kom till en kompis och när jag kom innanför ytterdörren släppte jag lös Poppe så han kunde hälsa. Oturligt nog sprang han rakt fram till en skål med hundmatsrester i som jag helt missat och innan jag var framme fick han i sig några pyllor. Ni kan ju gissa om jag blev förbannad på mig själv?! Å så var vi tillbaka på ruta ett igen med klåda å allt vad det innebär. Stackars lille Poppe.. :(

5 kommentarer:

  1. Vad tråkigt med demodexen :( Hoppas att det blir bättre! Drag är riktigt kul!! Det vore säkert något för din labrador! Schäferklubbens ungdomsavdelning ska ha en barmarkskurs om ett par veckor där alla raser är välkomna, det kanske vore något för er? Vet inte hur gammal du är dock ;)

    /Anna-Carin
    www.lillaliam.se

    SvaraRadera
  2. Tråkigt att höra Jonna. :( Vet själv hur det är med en kronisk sjuk hund, kändes som d aldrig tog slut. Tar mycket energi att gå å oroa sig. Kram

    SvaraRadera
  3. Men ojdå, hoppas han blir bättre snart!

    SvaraRadera
  4. Man får va ledsen Jonna och du har all rätt att gnälla lite och de dör ju inte vi läsare av;-) vi håller tummarna för att han blir bra så fort så möjligt kramar <3

    SvaraRadera
  5. Fy vad kämpigt! Jag lider verkligen med dig.
    Det är fruktansvärt att så många hundar lider av så svåra allergier idag. Jag har en hund med ryggfel och vet hur det är med den där konstanta oron och känslan av att man inte gör tillräckligt.

    Styrkekramar från oss!

    SvaraRadera