söndag 29 april 2012

Härliga dag!

Idag blev det en heldag med trevliga vänner, fina hästar och goa skratt, så underbart! Vi började med att följa med Elise och Nicke på deras tävlingsdebut i dressyr. Det var även Poppes debut på en hästtävling och han tog det mesta med ro förrutom när en liten flicka kom fram och ville klappa. Först gick det bra och han viftade på svansen men efter en stund försökte han komma undan genom att gömma sig bakom mig. Jag tog det som att han fått nog och förklarade för den lilla flickan att han fortfarande är valp och inte är van vid barn, då förklarade hon tillbaka att "En dag kommer han bli vuxen och då kommer han älska barn igen!" Haha, så sött och säkert sant men idag tycker han helt enkelt barn är lite otäcka och påflugna och enda sättet att få trygg är väl att låta honom avgöra när det är nog antar jag, eller vad säger ni som har lite mer erfarenhet?
På tävlingen försökte jag mig på att fota lite men det är galet svårt att försöka få några bra kort på en häst i rörelse, speciellt när de var i ett mörkt ridhus, så tyvärr fick jag kassera häften av bilderna. Det är kanske dax att gå en fotokurs och lära sig ta kort på "riktigt", nån som har en internetkurs att rekommendera? Skulle ju vara perfekt att pula lite med på lediga stunder på jobbet.
När vi kom hem hämtade vi upp lillsyrran för att än en gång ta några geocachar. Det har blivit en trevlig grej vi gör tillsammans några gånger i veckan och idag tog vi med lite fika och njöt av det härliga vädret.

2 kommentarer:

  1. Ang det med barn så håller jag med om att när han fått nog så är det nog.
    Annars kan det leda till att han ogillar barn mer och det kan gå illa om han känner sig trängd.
    Men samtidigt bör han träffa mycket barn och vänja sig vid att de är lite knasigare ;)
    Fast då är det otroligt viktigt att barnen får veta hur man behandlar en hund, man ska inte skälla på vovven om han/hon säger ifrån när ett barn drar i pälsen osv (Min åsikt) utan du (eller någon annan) bör ha koll och säga ifrån ordentligt samt kolla hunden hela tiden och leta efter tecken på att han/hon tröttnat...

    (Min vovve ÄLSKAR barn, när mina kusiner är på besök så lägger han sig i mitten medans ca 6-7 ungar klappar och håller på :P Han är så snäll att när de dragit honom i pälsen så han skrikit så morrar han inte ens... Det är då det är otroligt viktigt att jag eller en annan vuxen säger ifrån.)

    Och sen ang fotografering, så säger jag bara ÖVA ÖVA ÖVA! Jag är lååångt ifrån grym på att fota men jag har blivit bra mycket bättre bara genom att testa olika inställningar osv, manuella inställningar är roligaste och ger bäst resultat när man börjar förstå det :)

    Oj lång kommentar, sorry! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tipset Madeleine, jag ska försöka ragga till mig lite lugna och trevliga barn att träna på.. ;)

      Radera