onsdag 25 april 2012

Spår


I och med kursen häromdagen fick vi en riktig spark i baken så nu har vi spårat igen.

Längd: 150 meter
Underlag: Skogsmark
Liggtid: 2 timmar
Övrigt: Lagt i en båge med en godis då och då

Resultat: Poppe var riktigt het på gröten idag igen så jag fick verkligen hålla emot i kopplet, det kanske beror på att han suttit i bilen och kollat när jag la spåret? Det tål å funderas på!
Han flackade lite fram och tillbaka men inte så att han tappade bort spåret utan han tog det från start till mål. I slutet var jag för snabb då jag trodde att han hade sett leksaken så jag berömde men han missade den och fortsatte framåt för att sen gå tillbaka för att hitta den.
Jag är överlag nöjd, han löste det bra även om spåret var betydligt längre än vad vi är vana vid och han visar att han gillar det genom att vifta på svansen hela tiden.. :)

2 kommentarer:

  1. Roligt med spår! Jag tänkte lägga 2 imorgon! ;D
    Vilken jättefin bild förresten! :)

    SvaraRadera
  2. Tack! Det gick verkligen jättebra!
    Bowie är ca 3 ½ :)

    SvaraRadera