fredag 27 april 2012

Avlämningar och älgskit

Vi har lite problem här hemma, Poppe stannar en meter framför mig med leksaken, fintar och drar igen - inga avlämningar här inte. Det är ett otroligt frustrerande beteende som bara måste bort, så den senaste veckan har jag samlat på mig tips från duktiga hundägare runt mig och det som kändes som att det skulle passa oss bäst var byteshandel. Så sagt och gjort, idag har vi tränat byteshandel! Först testade jag att sitta ner och leka lite men då var jag helt enkelt inte kul nog så jag fick resa mig upp och börja bjuda på show. Jag måste varit himla rolig för efter en stund kom sambon ut och undra vad vi höll på med.. ;) Det krävdes rejält med jobb första gångerna Poppe överhuvudtaget skulle välja att titta på mig och MIN leksak före att latja runt med sin EGEN. Jag fick helt enkelt skapa sån förväntning så att han inte hade tid att tänka tanken att dra på annat håll och det funkade faktiskt, han kom ändra fram till mig med sin leksak för att få min. Ja alltså, det blev regelrätta avlämningar men det kommer, det är jag säker på. Nu är vi pågång! :)

Efter vi var färdigtränade följde vi med husse för att räkna älgskit. Jättekul tyckte Poppe eftersom det innebar att han fick latja runt i skogen med sin leksak i evigheter, mindre kul tyckte matte som gick ner sig i mossen med vatten upp till ena knäet. ;)

1 kommentar:

  1. Haha, ja det är rätt långt. ;)
    Lycka till med träningen ! Hoppas det går bra med byteshandelträningen :)

    SvaraRadera