torsdag 23 augusti 2012

Finbesök

Idag har vi haft ett mycket trevligt besök av Jörgen, Ewa och deras fyra hundar. De passade på att svänga förbi när de ändå var på genomresa mot Skövde och SM i bruks och det gillar vi! Yngve, en av hundarna, är från samma kennel som Poppe och är bara 4 månader äldre och så himla duktig!
Både Ewa och Jörgen tävlar framgångsrikt med sina hundar så jag passade på att ösa frågor över dom, stackarna!, och sen fick jag även hjälp med att lägga ett spår. Jag fick massor bra tips på hur jag ska tänka och hur vi ska lägga upp träningen, bland annat ska jag vara noga att ha vinden rätt ett tag framöver så han ska sänka sin nos lite och så ska jag verkligen börja studera varje rörelse han gör i spåret så jag kan börja skilja på när han spårar och när han letar.

Längd: ca 300 meter
Underlag: Skogsmark med blåbärsris
Liggtid: drygt 60 minuter
 
Resultat: Snurrade runt rätt mycket och flackade i spåret men nu jobbar vi härifrån med de tipsen vi fått så hoppas vi på att det blir bra i slutändan. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar