onsdag 28 mars 2012

Spår nr 3 & 4

Nu har vi spårat igen och idag testade jag att lägga två lite kortare spår, på två olika ställen och ta dem med ca 10 minuters mellanrum.
Första spåret var nästan helt rakt i en liten uppförssluttning. Tyvärr hade jag sån otur att när jag la spåret var det vindstilla och när vi tog det var det lite lätt sidovind, vilket märktes på Poppe, han låg hela tiden lite höger om spårkärnan. MEN förrutom det så la han i en helt annan växel idag, det verkade som han visste var som var på gång när selen kom fram och han visade tydligt att han visste vad han skulle göra.
Andra spåret låg i mer snårig terräng, in bland lite mer stort ris och över ett litet träd. Efter en tredjedel av spåret gick han (och jag) fel men det tog bara ett par meter innan han började se riktigt förrvirrad ut, spåret var ju borta! Vi gick tillbaka och sen gick det som tåget. Shit vad han spårar min lille valp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar