onsdag 28 mars 2012

Härlig känsla

Sen jag skaffade Poppe känns det som att jag hittat rätt i hundträningen, jag försöker verkligen undvika hårda ord och bestraffningar känns helt uteslutet. Jag har börjat lära mig det här med shejping, klicker och positiv förstärkning och det känns så bra. Träningen blir så mycket positivare och ännu roligare är det ju såklart att Poppe svarar så himla bra. Som nu när vi tränar in ligg tex, efter bara två dagars träning lägger han sig redan kanonfort. Så nu ska vi bara lägga till kommandot, lära honom att ligga i position och sånt där lull lull, men det kommer nog av bara farten får vi hoppas.. ;)
Men hur bra det än går just nu så är det bara att inse att jag verkligen är nybörjare och behöver gå kurser, och kurser finns det frågan är bara vilken man ska gå? En grundkurs i klicker för Fanny Gotts sambo Thomas kanske? Eller en apporteringskurs m klicker för Elsa Blomster? Eller BÅDA två?

2 kommentarer:

  1. Båda givetvis:)haha
    De är superkul att läsa om dig och Poppe!

    SvaraRadera
  2. Så kul att läsa =)
    Båda två såklart om du har tid och råd, annars den du tror du kommer ha mest nytta av ;) Jag hade valt Klickerklok, men det är för att jag inte är apportintresserad ;p

    SvaraRadera