fredag 30 mars 2012

Spår 5 och aktivering

Då var det dax för spår igen och min plan är att köra lite intensivt några veckor nu för att sen låta honom "vila" och mogna. Det återstår att se om det är en bra idé men jag vet sen jag red unghäst att vila kan göra underverk. :)
Dagens spår blev på lite mer ängs-underlag, alltså inget ris utan bara gräs. Det blev lite drygt 20 meter och avslutades med Poppes favorit - en röd kamleksak.
Selen sattes på i bilen och när han sen kom ner på marken var han fit for fight direkt, han påbörjade spåret med en otrolig intensitet, det var till och med så att jag fick hålla tillbaka. Det kändes nästan som han var för het för han svävade iväg åt alla möjliga håll så till nästa gång ska jag nog försöka hålla honom tills jag verkligen ser att det är mitt spår han går på och se om det går bättre.

Vi har även hunnit med att klicka lite idag och nu kan jag stolt berätta att min vovve åker skottkärra utan filt i som kungen själv! :)

1 kommentar:

  1. Det där med att låta det sjunka in genom vila är väldigt klokt, tycker och tror du tänker helt rätt!

    Kul med skottkärran :P

    SvaraRadera