fredag 16 mars 2012

Från valp till slyngel

När vet man att ens valp gått från att vara liten och söt till att bli en slyngel?
Joho, det kan jag berätta för er serru. Det är när man sitter så fint på köksgolvet och morgonmyser med de stora hundarna och han tränger sig mellan bara för att stimma upp hela flocken. Det är när han, när klockan bara hunnit bli 8.30 på morgonen, redan har hunnit hämta över 10 skor i skostället och latjat runt med dem i hela huset. Och det är när han under lek avviker och tar 5 tokvarv runt i köket, under bord och stolar, för att sen kasta sig på lekkamraten igen.
Jaha ja, hejdå min söta valp och välkommen slyngel.

1 kommentar:

  1. Heej =) Vad kul att du såg att jag skrivit!! Såg sedan när jag väl postat att du omplacerat Devil, måste varit fruktansvärt jobbigt, men jag tycker du är otroligt stark som gjorde det. Känner ju inte dig alls, men vet att du kämpade väldigt mycket med honom och att du aldrig skulle göra en omplacering för att "det var enklaste vägen ut", utan att det var för att det var bästa vägen ut för er båda efter säkerligen många tankar och vändor i huvudet, och mängder och mängder av träning. Starkt och oegoistiskt gjort! Ibland funkar det helt enkelt inte av oförklarliga anledningar, men få är lika starka som du i det läget.

    Kul med ny vovve, tråkigt med diagnosen dock :( Hoppas det går snabbt över och inte kommer tillbaka.
    Jag ska ta mig en ordentlig titt in här snart och läsa ikapp mig =) Kul att hitta tillbaka till dig igen!

    SvaraRadera