måndag 26 mars 2012

Heldag i hundens tecken - Valpkurs tillfälle 4

Idag har det varit en sån där fantastikt solig och hundig dag som man drömmer om när man sitter där en mörk vinterdag och det bara kommer snöslask från himlen.
Dagen började med att vi åkte till JBK på valpkurs. Idag körde vi först en liten koll på tasstarget och nästa-nos övningen, sen tränade vi på inkallningar, sitt och ligg. Allt gick lite i slow motion för oss idag, jag kände mig lite nere efter jag hittat en ny kal fläck på Poppes ben igår och Poppe han var nog allmänt påverkad av mig, foderändring och värmen. Summan av kardemumman var att det inte gick så bra eller egentligen gick det inte alls dåligt, men jag hade inte samma härliga känsla jag brukar ha när vi tränar ihop.
För att pigga upp oss lite efter kursen åkte vi till sjön och lekte på stranden, knäppte lite kort och doppade tassarna. Efter det satt vi i bagaget ihop ett tag, Poppe somnade med huvudet på mitt ben och jag njöt av solen och vips så var energin tillbaka igen. Underbart!
När jag kom hem åt jag "lunch" och fick sen ett infall att åka till hemmaklubben Attila, bara för att sitta och titta på alla andra duktiga ekipage, så vi hoppade in i bilen och åkte. Poppe fick testa lite sitt och ligg men resten av tiden njöt vi bara av att vara, han sov - jag tjötade hund. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar