fredag 8 mars 2013

Tävlingslydnadskurs tillfälle 1

Då var det igång, i måndags var vi på första tillfället på tävlingslydnadskursen på Jbk!
Alltså jag måste medge att jag tycker det är rätt häftigt, jag går en sån avancerad kurs med min 1,5 åring och känner att jag verkligen hör hemma där. Med min förra hund kämpade jag mig gul och blå bara för att kunna vara nära andra hundar när han var i den här åldern, men med Poppe kan jag med en go känsla i kroppen erkänna (och vara stolt över) att vi satsar på att tävla. Vi satsar till och med på att tävla elit, inte i år och kanske inte om två år MEN det är vårt mål och vi tänker kämpa mot det tillsammans.

Om vi återgår till kursen så var vi ett härligt blandat gäng med helt olika hundar och helt olika tävlingsförflutet. Nån hade tävlat mycket förr men de flesta hade inte tävlat alls, nån var sugen på bruks och andra på lydnad så summan är helt enkelt ett glatt gäng med siktet inställt framåt.
Vi fick börja med en presentation av oss själva och våra hundar, sen gick vi genom lite teoretiska grunder innan vi gick ut på plan och hade kul med våra hundar. Å då menar jag kul! Vi spelade hög musik som vi lattjade loss till innan vi körde ett gäng kontaktövningar som avslutning. Poppe klarade alla nya hundar ok, inte perfekt men ok, så nu kör vi störningsträning delux här hemma innan det är dax för nästa tillfälle. Vi längtar!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar