måndag 4 juni 2012

Valpkurs tillfälle 9 - miljöträning

Idag har vi varit i Jönköping city och miljötränat med våra små vovvar. Poppe höll sig lugn och löste utmaningarna som han alltid hör - stencoolt. Vi åkte hiss och rulltrappa, tränade ligg-stanna mitt i gången där alla resenärer kom och gick, kröp under cykelställ, hoppade upp på plåtlådor och badade i fontänen i rådhusparken. Han ifrågasatte inte en gång vad jag ville, härliga hund!
Däremot har jag märkt det senaste att han lätt blir alldeles för upptagen av lukter och då stänger av sina små öron och det är INTE sött! Nu gäller det alltså att träna kontakt, kontakt, kontakt för att undvika allt för stora bråk ett tag framöver tills han hittat påknappen igen. Suck!

För övrigt så har vi idag blivit tvungna att avbryta födoämnes-provocationen på Poppe eftersom klådan kommit tillbaka. Hur vi ska fortsätta nu får jag veta på fredag då jag har telefontid med veterinären.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar