måndag 18 juni 2012

Valpkurs tillfälle 10 - avslutning

Jaha ja, då var den valpkursen till ända. Är det nu valpen ska ha blivit vuxen och uppföra sig? Isåfall har jag nog misslyckats, haha, för så dåligt som han lyssnar nu har han aldrig gjort. ;)
Hursom så var avslutningen väldigt lyckad. Vi fick gå en bana med 10 stationer där vi fick visa allt vi lärt oss. Allt från ligg-stanna med störning till nosarbete och Poppe visade verkligen framtassarna. Vid stanna-övningarna körde vi med all störning vi kunde komma på; en husse som kliver rakt över med kryckor i händerna, en vovve som går runt runt väldigt nära och en annan hundförare som nästan sticker en skinkbit i munnen på Poppe. Men icke sa nicke att han reste sig, han tänkte inte ens tanken utan höll ögonkontakt med mig hela tiden. Underbara hund!! ♥
Vi fick även visa upp våran shejping-läxa som vi fick välja själva första kurstillfället. Jag hade valt slalom baklänges mellan mina ben men det hade jag helt förträngt så jag visade upp våra försök till fotingång istället och det gick helt ok.
Som avslutning grillade vi lite korv, pratade om våra framtidsplaner och tackade av våra fantastiska kursledare. Tack Annelie och Annika för en toppenkurs!

Påväg hem svängde vi förbi smådjurskliniken för att be om hjälp med en fästing. Poppe har nämligen fått en i ljumsken som "krypt in" i skinnet, mycket obehagligt! Tyvärr fick de bara tag i en bit så de rekommenderade att jag skulle tvätta med k-hex och hålla koll för att de skulle slippa skära i honom, så då får det väl bli så. Stackars lille plutten. :(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar