torsdag 21 juni 2012

Helkväll på Attila

Igår var vi på Attila en runda och tränade, det var verkligen på tiden! Först körde vi ligg-stanna och sitt-stanna och det funkar verkligen helt klockrent nu, han trycker sig ner på backen och låter sig inte "luras" av mina dumheter. Härligt!
Vi passade även på att köra lite inkallningar, utan avslut eftersom det inte sitter än, och han satsar verkligen till 100%. Tänk vad bra detta kan bli när vi sen kan koppla ihop alla olika kommandon! :)
Som avslut på dagen satt vi och kollade på när klubben hade träningstävling för ekipage från lk 1,2,3, apellen och lägre klass. Det är verkligen lärorikt att studera alla rätt och fel som görs och man märker är att ingen är felfri. Det här kanske låter jättekonstigt men jag tycker det är skönt att även de mer rutinerade ekipagen kan strula till det ordentligt ibland för då behöver man inte som orutinerad ha så höga krav på sig själv, det är nämligen nått jag är speciallist på. Jag blev förresten tillfrågad om inte jag och Poppe skulle passa på att träna lite men jag tackade nej, men nästa gång - då är det bäst att ni passar er allihopa! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar