torsdag 26 januari 2012

Valpspecialen

Nu har vi tillbringat en helkväll på Jönköpings Brukshundklubb för att agera testekipage på valpspecialen när ett gäng instruktörer skulle utexamineras. Kvällen började med att vi fick berätta vad vi ville ha hjälp med, sen gjordes det ett "valptest" som skulle visa hur tillgängliga våra valpar var. Poppe var visst en rastypisk labrador rakt igenom; godistokig, lätt att få till lek, följsam och nyfiken. Haha, det låter som min lillskit det.. :)
Efter det gick vi in en runda, sammanfattade och gick genom nästa uppgift - att ta tag i det vi ville ha hjälp med. Jag hade önskat att få tips på hur man får till ett bra koppelgående och en bra inkallning och lösningen var kontakt kontakt kontakt! Så ut igen och träna men Poppe tyckte nog någonstans där att det fick vara nog då han började gny och skaka av kylan. Så in igen för att prata genom kvällen, få nyttiga tips för framtiden och byta ut åsikter och idéer om hundträning i allmänhet. Tiden drog iväg men det märkte inte Poppe för han hade sedan länge somnat på min jacka på golvet. :) Sammanfattningsvis så har det varit en trevlig kväll med trevligt folk OCH jag känner mig helt varm i hjärtat när jag tänker på vilken duktig gris jag har, han är underbar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar