måndag 31 december 2012

Sammanfattning 2012

Man kan ju läsa på de allra flesta bloggar om deras gågna år så nu tänkte jag göra ett försök med, även om det kanske inte är jättemycket att sammanfatta.

Kurser
Vi har hunnit med att gå både valpkurs och fortsättningskurs 2 på JBHK för Annelie Damberg, vi har varit i Stockholm och gått apporteringslydnad en vecka i somras för Eva Bodfäldt och vi har hunnit vara med som åhörare på en kurs för Helene Lindström på SBK Attila.

Hälsa
Tyvärr är det nog här vi lagt både mest tid och pengar under året men vi är hoppfulla för framtiden och känner nu att det är under kontroll.
Poppe har alltså först och främst blivit konstaterad med Demodex och medicineras för detta. Han har fått leva under uteslutningsdiet ett tag och där visade det sig att han är födoämnesallergiker, mot vad vet vi inte säkert än. Han har även fått göra pricktest hos veterinär Susanne Åhman i Stockholm och där visade det sig att han är allergisk mot tre olika sorters kvalster, detta förebyggs nu med att hålla honom borta från sovrum och liknande + att han får sprutor ungefär var fjärde vecka.
Dessutom råkade Poppe ut för en liten "olycka" med vår store hane här hemma nu strax innan jul och går med tratt. Men han är på bättringsvägen och är snart på g igen!

Roligheter
I september ställde vi upp i en inoff utställning och fick härlig kritik, även om jag vet att Poppe är en benget och aldrig kommer vinna nått liknande så var det väldigt roligt och nått vi skulle kunna tänka oss att göra igen. ;)
Vi har också testat på att vara med i en "apporteringstävling" på Jaktmässan på Bosjö kloster och vi chockade nog många (inte minst oss själva) med att komma tvåa avdrygt 40 ekipage och uppe på allt hade vi snabbaste tiden av alla på landskicket! :)

Övrigt
Det finns ju mycket som man inte kan lista här och det största är nog att jag inte kan uttycka nog hur häftig hund jag har! Han har allt jag velat ha i min framtida tävlingskamrat och jag ser verkligen fram emot många år tillsammans med honom!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar