tisdag 4 september 2012

Fortsättningskurs 2 tillfälle 2 - Seg som kola!

Då var det kursdax igen och om man ska sammanfatta det så var det helt enkelt inte vår kväll ikväll. Poppe var disträ och jag likaså men jag försökte ändå snappa upp lite som vi får träna på hemma när vi samlat oss lite.
Kvällens grundmoment var inkallning med ställande och det har vi inte tränat nått på innan så jag började spåna och känna mig fram efter vad som kanske skulle kunna funka för oss. Jag kom fram till att det blir att shejpa fram rätt beteende i näsa-nos position för att sen gå vidare därifrån.
Vi fick även testa på dold "platsliggning" (utan störning av andra hundar) och Poppe visade sig vara säkerheten själv. Härligt!
Som avslutning hade vi lite teori och diskussion om fotgående, ingångar och uppdelande av moment.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar