torsdag 16 februari 2012

Duktig skithund!

Idag när jag var inne i stan passade jag på att väga Poppe igen och han har nog stannat på en liten platå nu för den senaste veckan har han bara ökat 0.2 kg, så idag stod vågen på 17,2 kg och han är 24 veckor.
När vi kom hem letade vi fram lite reflexer och favvoleksaken och gav oss ut i skogen. Idag fick det bli en helt ny runda och det märktes väl på Poppe, han höll sig nära mig och verkade undra om det verkligen var en genomtänkt idé att ge sig ut på så okänd mark. ;) Halvvägs genom promenaden fick jag chansen att testa om vårt NEJ-kommando satt då det hoppade ut ett rådjur 15 meter framför oss på vägen. Han var påväg efter men när jag ropade till på honom stannade han upp och när jag sen kallade in honom kom han med full fart. Duktig skithund! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar